СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
на засіданні педагогічної ради в.о.директора _____А.А.Казмірук
Сенкевичівської гімназії Волинської обласної ради ______________2018 року
Протокол №___ від _____
Освітня програма
Сенкевичівської гімназії Волинської обласної ради
Заклад функціонує на підставі рішення сесії Волинської обласної ради № 20/24 від 31 травня 2018 року та Статуту Сенкевичівської гімназії Волинської обласної ради, затвердженого___________________________________________
Освітня програма розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанов Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», від 14 січня 2004 року № 24 та від 23 листопада 2011року № 1392 «Про затвердження державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти».
Початкова загальна освіта
І ступінь
Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»)
Освітня програма закладу загальної середньої освіти І ступеня (початкова освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», рішення колегії МОН України від 23 лютого 2018 року «Про затвердження Типових освітніх програм (1-2 класи) НУШ» (наказ Міністерства освіти і науки України від 21 березня 2018 року № 268) та Типових освітніх програм, затверджених наказами Міністерства освіти і науки України від 20 квітня 2018 року № 407.
Навчання здобувачів освіти Нової української школи (НУШ)
Навчання у початковій школі Сенкевичівської гімназії здійснюється за освітньою програмою Шияна Р.Б.
Типова освітня програма початкової освіти (далі типова освітня програма) окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом початкової освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.
Типова освітня програма визначає:
* загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти, подані в рамках освітніх галузей;
* перелік та пропонований зміст освітніх галузей, укладений за змістовими лініями;
* орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін тощо, зокрема їхньої інтеграції, а також логічної послідовності їхнього вивчення;
* рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
* вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою.
Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін. До типової освітньої програми додано типові навчальні плани, що пропонує підхід до організації освітнього процесу.
Навчальний план
Сенкевичівської гімназії
для 1 класу з українською мовою навчання
Навчальні предмети Кількість годин на тиждень
у класах
1 клас
Інваріантна складова Українська мова навчання
Українська мова і література 7+1
Англійська мова 1
Математика 4
Природознавство 2
Музичне мистецтво 1
Образотворче мистецтво 1
Трудове навчання 1
Інформатика -
Фізична культура 3
Основи здоров’я 1
Усього 21+1
Разом (без фізичної культури) 18+1
Варіативна складова: 1(2)*
Курси за вибиром
Основи християнської етики
1
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня 20
Всього фінансується з бюджету 23
Граничний обсяг домашнього завдання -
Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.
Перелік та пропонований зміст освітніх галузей. Типову освітню програму укладено за такими освітніми галузями:
Мовно-літературна, у тому числі: Рідномовна освіта (українська мова та література; мови та літератури корінних народів та національних меншин) (МОВ1) Іншомовна освіта (ІНО)
Математична (МАО)
Природнича (ПРО)
Технологічна (ТЕО)
Інформатична (ІФО)
Соціальна і здоров’язбережувальна (СЗО)
Громадянська та історична (ГІО)
Мистецька (МИО)
Фізкультурна (ФІО)
Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті початкової освіти, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/ вчителька у рамках кожної галузі. Очікувані результати навчання здобувачів освіти подано за змістовими лініями і співвіднесено за допомогою індексів 2 з обов’язковими результатами навчання першого циклу, визначеними Державним стандартом початкової освіти.
Змістові лінії кожної освітньої галузі в межах І циклу реалізовуються паралельно та розкриваються через «Пропонований зміст», який окреслює можливий навчальний матеріал, на підставі якого будуть формуватися очікувані результати навчання та відповідні обов’язкові результати навчання.
Оскільки Типова освітня програма ґрунтується на компетентнісному підході, теми/ тези рубрики «Пропонований зміст» не передбачають запам’ятовування учнями визначень термінів і понять, а активне конструювання знань та формування умінь, уявлень через досвід практичної діяльності.
Рекомендовані форми організації освітнього процесу. Очікувані результати навчання, окреслені в межах кожної галузі, досяжні, якщо використовувати інтерактивні форми і методи навчання – дослідницькі, інформаційні, мистецькі проекти, сюжетно-рольові ігри, інсценізації, моделювання, ситуаційні вправи, екскурсії, дитяче волонтерство тощо.
Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття початкової освіти. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року не виповнилося шести років, можуть розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, якщо їм виповниться шість років до 1 грудня поточного року. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку.
Заклад початкової освіти формує власну освітню програму на основі типової освітньої програми або безпосередньо на основі Державного стандарту початкової освіти.
Освітня програма закладу початкової освіти має передбачати досягнення здобувачами освіти результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом початкової освіти.
Освітня програма закладу початкової освіти, сформована на основі типової освітньої програми, не потребує окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти. Її схвалює педагогічна рада закладу освіти та затверджує його керівник. Окрім освітніх компонентів для вільного вибору здобувачів освіти, які є обов’язковими, за рішенням закладу вона може містити інші компоненти, зокрема корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами.
Освітня програма закладу освіти та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою, оприлюднюються на веб-сайті закладу освіти (у разі його відсутності – на веб-сайті його засновника).
На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію
|